Customer Service Specialist till Billerud
Jobbeskrivning
Vill du vara en del av ett team med positiv anda och god gemenskap? Då har vi rollen för dig! Vi söker nu en Customer Service Specialist till vårt Customer Service-team i Gävle.
Som Customer Service Specialist kommer du att arbeta med utvecklande arbetsuppgifter i en stimulerande miljö. Du tillhandahåller förstklassig kundservice gällande orderprocessen, från förfrågan till slutleverans hos kund. Arbetet innebär nära dialog med säljorganisationen och kunder angående alla förekommande frågeställningar inom de områden som ingår i tjänsten. Du har många kontaktytor med både interna och externa kontakter, exempelvis produktions- och leveransplanering samt lagerterminaler och speditörer. Du har en central roll i arbetet för leveranssäkerhet och kundnöjdhet.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Orderadministration och kundhantering från förfrågan till faktura
- Säkerställa att gällande leveransserviceerbjudande till våra kunder uppfylls
- Aktivt delta i utvecklingen av berörda processer och IT-system
Du kommer ingå i ett team om 10 personer som alla rapporterar till Team Leader Customer Service - Liquid Packaging Board. Placeringsort är Gävle.
Vi erbjuder dig
- Att tillhöra ett team med härlig stämning som sätter trivsel på jobbet högt på agendan.
- Goda möjligheter att växa genom ditt arbete och utvecklas professionellt, bland annat genom kompetensutveckling genom kulturella utbyten etc.
- Många kollegor att lära sig av, både lokalt och internationellt.
- Ett utmanande arbete med olika kunder och produkter.
- En självständig roll där du får stort ansvar för ditt eget arbete där du och dina kollegor är en viktig kugge i organisationens motor.
- Att vara en del av ett diversifierat team med möjlighet att skapa ett stort nätverk inom hela vår värdekedja. I rollen erbjuds stora kontaktytor och samarbete inom företaget i stort.
Kvalifikationer
- Avslutad gymnasial utbildning
- Erfarenhet från arbete med externa kunder med en god förmåga att förstå hur leveransprocessens olika delar bidrar till servicegraden
- God datorvana och erfarenhet av att arbetat i Officepaketet, främst Excel
- Utmärkt förmåga i svenska och engelska både i tal och skrift
Det är meriterande om du
- Har Universitets-/Högskoleexamen inom logistik och/eller företagsekonomi
- Har erfarenhet av ERP-system
Personliga egenskaper
För att trivas och passa i en roll med ett stort kontaktnät behöver du ha en mycket god kommunikativ förmåga. Vi söker dig som gillar föränderliga miljöer, du är van att omprioritera dina uppgifter och trivs med att den ena dagen inte är den andra lik. Du är öppen och intresserad av de förbättringsarbeten som vi jobbar med för att alltid fortsätta utvecklas.
Vi tror att du som söker arbetar strukturerat för att leverera med kvalitet. Du är en problemlösare som med driv och vilja hittar de bästa möjliga lösningarna för både kunden och företaget. Vi värdesätter goda samarbeten och ser gärna att du delar det med oss.
Kontakta oss
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Team Leader Customer Service LPB, Pablo Viglione på telefon +4626151838, alt. Pablo.Viglione@billerud.com.
Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Alice Brinkhagen på alice.brinkhagen@billerud.com.
Ansökningsinformation
Välkommen med din ansökan senast den 9e februari.
Billerud är en jämställd arbetsgivare. Vi omfamnar mångfald och är engagerade i att skapa en inkluderande miljö för alla anställda och kandidater. Vår rekryteringsprocess innehåller intervjuer, rekryteringstester, referenstagning samt alkohol- och drogtest.
Vill du bidra till en hållbar framtid genom ditt arbete?
På Billerud arbetar vi målmedvetet för att minska vårt och våra kunders koldioxidavtryck genom att erbjuda högpresterande pappers- och förpackningsmaterial. Vi är nämligen övertygade om att de rätta lösningarna kan bli en viktig del i kampen mot klimatförändringarna. Det är därför vi ser det som vårt ansvar att möjliggöra de bästa förpackningsvalen, för en bättre morgondag.
Vår stolta historia inom skogs- och pappersindustrin sträcker sig mer än 150 år tillbaka i tiden. Sedan dess har vi utvecklats till det vi är idag: Ett världsledande företag med ett starkt engagemang för hållbarhet, kvalitet och kundvärde. Våra material är grunden till förpackningar och pappersprodukter som används av miljontals människor över hela världen, 24 timmar om dygnet, året runt.
Våra kunder finns i över 100 länder och vi förser dem med produkter från våra tre affärsområden Liquid Packaging Board, Paper och Paperboard. Vi har nio produktionsenheter i Sverige, USA och Finland och vi är ca 6000 medarbetare. Vi har en årlig omsättning på cirka SEK 41,2 miljarder och är noterade på Nasdaq Stockholm. På Billerud sätter vi alltid säkerheten först, bryr oss om varandra, och håller det vi lovar.