Technical Service Manager till Billerud Skärblacka

Jobbeskrivning

Vi på Billerud tror att när vi har morgondagen i åtanke gör vi vårt bästa idag. Tack vare våra medarbetare är vi ett världsledande företag inom vår bransch av förnybara papper- och förpackningsmaterial. Vill du uppnå din fulla potential och bidra till en hållbar morgondag? Bli en del av oss!  

 

Vi söker en Technical Service Manager till affärsområdet Papper

 

Hos oss blir du del av ett Technical Service team inom vår avdelning för MG papper, papper som används för att förpacka en mängd olika produkter som hygienartiklar, medicinska produkter och livsmedel. Vi är idag fem personer som hjälper kunder inom förpackningsindustrin att använda rätt Billerud produkt på rätt sätt. Tillsammans med kollegor inom sälj- och produktionsorganisationen utvecklar vi Billeruds framtida produkt- och kundportfölj.

 

Rollen som Technical Service Manager

Som Technical Service Manager får du stort mandat och kontaktytor med främst internationella kunder men också vissa lokala kunder inom Skandinavien Du kommer arbeta med problemlösning, rådgivning och produktutveckling som säkerställer att våra kunder får den kvalitet och service de efterfrågar. Det innefattar exempelvis att:

  • Initiera och driva samarbetsprojekt med befintliga och nya kunder för att utveckla användningen av våra produkter
  • Hantera kunders reklamationsärenden för att förstå hur och varför problem uppstått samt lösa dem
  • Stötta och utbilda kollegor och kunder med din tekniska kompetens
  • Utveckla vårt applikationskunnande och initiera projekt för att bredda vår produktportfölj

 

Tjänsten är placerad på Skärblacka bruk utanför Norrköping och kommer innebära en del resor inom Europa samt eventuellt övriga delar av världen.

 

Vi sätter Safety First! Hos oss på Billerud ansvarar vi alla för att bidra till en säker arbetsmiljö. Läs mer om vårt Safety First initiativ här.

Kvalifikationer

Vi söker dig som antingen har en ingenjörsutbildning eller teknisk erfarenhet från exempelvis pappers- eller förpackningsindustrin. Du behöver inte vara expert på våra pappersprodukter, vi kan ge dig denna kunskap. Du kommer samarbeta med lokala och internationella kunder och behöver därför goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.

 

Om du har erfarenhet av att arbeta med kundrelationer är det meriterande.

Personliga egenskaper

Arbetet inom Technical Service hos oss förutsätter att du förstår, prioriterar och visar intresse för kundernas behov och frågeställningar. Du tycker om att kartlägga, förstå och lösa problem, både själv och i samarbete med andra. Eftersom du kommer ha en teknisk nyckelroll behöver du skapa förtroende och anpassa din kommunikation till kunder såväl som kollegor.

 

Våra värderingar är centrala i vår verksamhet och vi tror att du som söker känner igen dig i våra värdeord: Sätt kunden i fokus, våga prova nytt, driv förändring och värna om varandra.

Kontakta oss

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta kontakta Peter Bergström (Technical Service Director MG) på Peter.Bergstrom@billerud.com. 

 

För frågor gällande rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Louise Doverrholt, Talent Acquisition Partner på louise.doverholt.ext@billerud.com

Ansökningsinformation

Välkommen med din ansökan senast 8 november. 


Billerud är en jämställd arbetsgivare. Vi omfamnar mångfald och är engagerade i att skapa en inkluderande miljö för alla anställda och kandidater. 

 
Varför oss? 

  • Arbeta i en internationell miljö med kunder och kollegorEn möjlighet att bidra till en mer hållbar framtid 
  • Utvecklings- och karriärmöjligheter 
  • Prestationsbaserad bonus, tjänstepension och en rad olika förmåner enligt företagets policy. 
  • Möjlighet till hybridarbete enligt företagsstandard. 

 

Vår rekryteringsprocess innehåller: ansökan med CV, rekryteringstester, intervjuer referenstagning samt alkohol- & drogtest.

Vill du bidra till en hållbar framtid genom ditt arbete?


Billerud är ett världsledande företag inom högpresterande papper och förpackningsmaterial. Vi vågar driva förändring och sätter kunden i fokus genom att utveckla hållbara alternativ som utmanar det konventionella inom förpackningsindustrin. Vårt engagemang sträcker sig bortom produkterna; det handlar om att omforma hur företag och konsumenter uppfattar och använder förpackningar för att minimera miljöpåverkan.

Vi sätter säkerheten först. Billerud är ett internationellt företag med starka lokala rötter. Oavsett var du arbetar, är vi stolta över att alltid sätta säkerheten högst upp på agendan.

Förverkliga ditt sanna värde. På Billerud leder vi förändringen i allt vi gör. Vi har en stark inriktning på tillväxt och utveckling, och erbjuder flera möjligheter för anställda att utvecklas både professionellt och personligt.

Bli en del av att skapa framtidens hållbara förpackningar och driva meningsfull förändring för en bättre framtid

Se även

Här finns vi

Våra produktionsanläggningar är omgärdade av vackra skogar och vattendrag. Klicka här för att se var vi finns.

Karriärmöjligheter

Det finns många sätt att göra karriär på Billerud. Oavsett om du är ingenjör, tekniker, operatör, ekonom eller utvecklare. Läs mer här

Varför Billerud?

Våra medarbetare är vår viktigaste resurs och det är tack vare dem som vi är ett världsledande företag inom förnybart förpackningsmaterial.